Papers - ISHII Hidetoki
-
本邦における測定・評価研究の動向―構成概念を精確に測定することの重要性の再認識を目指して
石井秀宗
教育心理学年報 Vol. 53 page: 70-82 2014.3
-
推薦及び一般入試の受検者層の推移に関する検討 Reviewed
石井秀宗
大学入試研究ジャーナル Vol. 24 page: 35-40 2014.3
-
糖尿病看護実践能力評価指標の信頼性・妥当性の検証 Reviewed
瀬戸奈津子・清水安子・正木治恵・石井秀宗
大阪大学看護学雑誌 Vol. 20 page: 1-12 2014.3
-
The role of gender, age, and ethnicity in spatial test performance of Myanmar middle school students
Nu Nu Khaing, Yasunaga, K., & Ishii, H.
Bulletin of the Graduate School of Education and Human Development - Psychology and Human Developmental Sciences Vol. 60 page: 67-82 2013.12
-
Differential Item Functioning Analysis of the Spatial Ability Test for Myanmar Middle School Students: Gender and ethnicity based comparison Reviewed
Nu Nu Khaing, Yasunaga, K., & Ishii, H.
Japanese journal for research on testing Vol. 9 page: 85-106 2013.6
-
Gender, Age, Ethnicity Differences in Spatial Ability of Myanmar Middle School Students
Nu Nu Khaing, & Ishii, H.
Vol. 13 page: 15-34 2013.3
-
入試区分と入学後の科目履修行動との関連に関する検討 ― 一般入学生と推薦入学生の比較分析 Reviewed
石井秀宗
大学入試研究ジャーナル Vol. 23 page: 71-78 2013.3
-
都立松沢病院夜間休日救急入院患者の精神科診断の21年間(1986"'2006年)の変化-性比および自殺関連行動暴力の変化との関連性に着目して Reviewed
林 直樹・厚束知成・高演三穂子・今井淳司・崎川典子・大津達哉・石井秀宗・岡崎祐士
精神医学 Vol. 55 page: 45-55 2013.1
-
Post-hospitalization course and predictive signs of suicidal behavior of suicidal patients admitted to a psychiatric hospital: a 2-year prospective follow-up study Reviewed
Hayashi,N., Igarashi,M., Imai,A., Yoshizawa,Y., Utsumi,K., Ishikawa,Y., Tokunaga,T., Ishimoto,K., Harima,H., Tatebayashi,Y., Kumagai,N., Nozu,M., Ishii,H.,& Okazaki,Y.
BMC Psychiatry Vol. 12 page: 186 2012.10
-
テストにおける設問の問い方が回答傾向に及ぼす影響-国語読解テストを用いた実証研究 Reviewed
安永和央・石井秀宗
教育心理学研究 Vol. 60 page: 296-309 2012.9
-
试后试题全公开背景下分数分布的跨年度比较--日本全国性测验与地方性测验的链接
石井秀宗
考試研 Vol. 34 page: 3-11 2012.9
-
構造的性質を操作した国語テストにおける回答の検討-中学生を対象にしたテストの実証研究 Reviewed
安永和央・石井秀宗
日本テスト学会誌 Vol. 8 page: 117-132 2012.6
-
Developing Two Equivalent Spatial Ability Tests for Myanmar Middle School Students Reviewed
Nu Nu Khaing, Yamada, T., & Ishii, H.
Japanese journal for research on testing Vol. 8 page: 49-67 2012.6
-
国語読解テストにおける設問設定が能力評価に及ぼす影響-特色ある読解教育を実施している小中一貫教育校の事例 Reviewed
安永和央・石井秀宗
クオリティ・エデュケーション Vol. 4 page: 111-130 2012
-
推薦入試の経年分析―志願者の動向及び学業成績の検討 Reviewed
石井秀宗
大学入試研究ジャーナル Vol. 22 page: 35-42 2012.3
-
国語読解テストにおける設問文中の単語の難しさが能力評価に及ぼす影響-具体例を回答させる設問の検討
安永和央・石井秀宗
名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要(心理発達科学) Vol. 58 page: 105-112 2012.1
-
A Study on Developing a Spatial Ability Test for Myanmar Middle School Students
Nu Nu Khaing, Yamada, T., & Ishii, H.
Bulletin of the Graduate School of Education and Human Development - Psychology and Human Developmental Sciences Vol. 58 page: 13-24 2012.1
-
Comparing response patterns for a reading literacy test in Japan, South Korea, and China: An item analytic approach using a language reading test developed in Japan Reviewed
Yasunaga, K., & IshiI, H.
Procedia - Social and Behavioral Journal Vol. 29 page: 443-451 2011.12
-
糖尿病セルフケア能力測定ツール(修正版)の信頼性・妥当性の検討 Reviewed
清水安子・内海香子・麻生佳愛・黒田久美子・村角直子・瀬戸奈津子・正木治恵・石井秀宗
日本糖尿病教育・看護学会誌 Vol. 15 ( 2 ) page: 118-127. 2011.9
-
Cross-year comparison of test score distributions under a testing culture characterized by post-hoc disclosure of all test items: linking nationwide and prefectural tests Reviewed
Ishii,H., & Yasunaga,K.
Japanese Journal for Research on Testing Vol. 7 page: 23-35 2011.6