Papers - ISHII Hidetoki
-
Further studies on the Multidimensional Social Support Measurement Scale: A reply to HORII’s and HASHIMOTO’s comments Invited Open Access
Masayuki FUJINOand Hidetoki ISHII
Vol. 36 page: 155 - 158 2025.4
-
Enhancing precision in predicting magnitude of differential item functioning: A M-DIF pre-trained model approach Reviewed Open Access
Huang, S., & Ishii, H.
Educational and Psychological Measurement Vol. 85 ( 2 ) page: 384 - 400 2025.4
-
モバイル端末管理の機能を活用した環境配布型CBTの試験室での運用実験―Windows端末とChromebookを用いて― Reviewed Open Access
寺尾尚大・石井秀宗・清水友貴・西郡 大・木村智志・播磨良輔
大学入試研究ジャーナル Vol. 35 page: 217 - 224 2025.3
-
入試区分と地域別にみた志願者動向の分析 Reviewed Open Access
橘 春菜・永野拓矢・寺嶌裕登・石井秀宗
大学入試研究ジャーナル Vol. 35 page: 111 - 116 2025.3
-
「3要素・3観点」と大学入学者選抜APとの関連に係る一考察 Reviewed Open Access
永野拓矢・寺嶌裕登・橘 春菜・石井秀宗
大学入試研究ジャーナル Vol. 35 page: 55 - 62 2025.3
-
コメント2:「大学の立場から」 Invited
石井秀宗
大学入学者選抜改革推進委託事業シンポジウム「観点別学習状況の評価とその可能性を考える―高等学校の立場から/大学の立場から―」報告書 page: 48 - 53 2025.3
-
A Generalized Multi-Detectors Combination Approach for Differential Item Functioning Detection Reviewed
Huang, S., & Ishii, H.
Applied Psychological Measurement Vol. 49 ( 3 ) page: 75 - 89 2025.3
-
日本語版Dispositional Attitude Measure (DAM-J) の作成 Reviewed
藤野真行・石井秀宗
パーソナリティ研究 Vol. 33 page: 119 - 132 2024.10
-
Our experience of crises in the recent university entrance examinations: Pandemics, natural disasters, stabbing, cheating and other unforeseen risks Reviewed
Terao,T., Uchida,T., Ishii,H.,Hayashi,A., Nakamura,H., Tatewaki,Y., Nishigori,D., Miyamoto,T., Kubo,S., & Kuramoto,N.
Japanese Journal for Research on Testing Vol. 20 page: 43 - 71 2024.6
-
Prospects of viewpoint-based assessment for learning process and its utilization in university entrance examinations: A survey for high school teachers charged in career guidance and educational affairs Reviewed
Nagano,T., Terashima,Y., Tachibana,H., & Ishii,H.
Japanese Journal for Research on Testing Vol. 20 page: 23 - 42 2024.6
-
Development of Multi-dimensional Social Support Measurement Scale (MSMS) and Establishment of cut-off values Reviewed
Masayuki FUJINOand Hidetoki ISHII
Vol. 35 page: 113 - 133 2024.5
-
高校時の高大連携活動に対する価値評定と大学生活の認識との関連―利用した入試区分による検討― Reviewed
橘 春菜・永野拓矢・寺嶌裕登・石井秀宗
大学入試研究ジャーナル Vol. 34 page: 44 - 51 2024.3
-
アドミッション教員からみた環境設定端末配布方式CBTの可能性と課題 Invited
石井秀宗
大学入試センター研究開発部「モバイル端末管理の機能を活用したCBT環境の簡易設定に関する研究報告書」 page: 132 - 135 2024.3
-
A Comparative Study on Lockdown Browsers in Computer Based Testing: What Administrators and Test-takers should Do Reviewed
Terao, T., Nishigori, D., Ishii, H., Kimura, S., & Harima, R.
Japanese Journal for Research on Testing Vol. 19 page: 69 - 93 2023.7
-
Modeling the direct and indirect relationships between cognitive style, daily life stress and mental distress Reviewed
Momonoki, S. Y., & Ishii. H.
Journal of Affective Disorders Reports Vol. 13 page: 100594 - 100594 2023.5
-
高大接続の過渡期における改訂高校調査書の成果と課題 Reviewed
永野拓矢・橘 春菜・寺嶌裕登・石井秀宗
大学入試研究ジャーナル Vol. 33 2023.3
-
名古屋大学における志願動向と高校教員の役割の地域差の検討―志願者アンケートおよび県民所得データに着目して― Reviewed
寺嶌裕登・永野拓矢・橘 春菜・石井秀宗
大学入試研究ジャーナル Vol. 33 2023.3
-
シンポジウム「大学入試におけるコロナ対策:令和3 年度入試の舞台裏」のプレイバック Reviewed
内田照久・寺尾尚大・石井秀宗・林 篤裕・中村裕行・立脇洋介・西郡大・宮本友弘・久保沙織・南 紅玉・倉元直樹
大学入試研究ジャーナル Vol. 33 2023.3
-
(再収録) 大学入試における共通テストの複数回実施は実現可能か―日本のテスト文化やこれまで見送られてきた理由などからの検討― Invited
石井秀宗
CSHE Research library 高大接続と入試改革 page: 93 - 108 2022.3
-
名古屋大学における大学入試改革への取り組み Invited
石井秀宗
令和3年度第69回東海地区大学教育研究会報告書 page: 32 - 41 2022.3