論文 - 三輪 和久
-
判断を正当化するグラフ理解に対するトップダウン的要因の影響 査読有り
福岡未紗・三輪和久
認知科学 27 巻 頁: 334 - 344 2020年9月
-
Development of a Driving Model That Understands Other Drivers’ Characteristics. 査読有り
Matsubayashi, S., Terai, H., & Miwa, K.
LNCS (HCII 2020) 12213 巻 頁: 29 - 39 2020年7月
-
Decision-Making in Interactions Between Two Vehicles at a Highway Junction 査読有り
Shimojo, S., Ninomiya, Y., Matsubayashi, S., Miwa, K., Terai, H., Okuda, H., & Suzuki, T.
LNCS (HCII 2020) 12213 巻 頁: 104 - 113 2020年7月
-
Students’ Conception of Learning and Learning Behavior from Multiple-goals Perspective. 査読有り
Yokoyama, M., and Miwa, K.
Proceedings of 7th international conference on educational technologies 2020 (ICEduTech 2020) 頁: 33 - 40 2020年2月
-
Relationship Between Goal Orientation, Conception of Learning, and Learning Behavior. 招待有り 査読有り
Yokoyama, M., & Miwa, K.
Online Teaching and Learning in Higher Education 2020年
-
Effects on Fostering Computational Thinking by Externalizing a Solution with Construction of a Problem Solving Model 査読有り
Kojima, K., and Miwa, K.
Proceedings of the 25th International Conference on Computers in Education (ICCE2019) 頁: 51-56 2019年12月
-
Interaction Effects of Teachers' Educational Policy and Students' Learning Goal Orientation on Students' Learning-as-duty Conception 査読有り
Yokoyama, M., and Miwa, K.
Proceedings of 15th international conference of cognition and exploratory learning in digital age (CELDA 2019) 頁: 273-280 2019年11月
-
変則的挙動への認知的処理に関する記憶ベース方略の効用 査読有り
松林翔太・三輪和久・寺井仁
認知科学 26 巻 頁: 332-342 2019年9月
-
認知モデルを作ることによる学習 招待有り
三輪和久
認知科学 26 巻 頁: 322-331 2019年9月
-
変則的挙動に対する記憶ベース方略に関する実験的検討 査読有り
松林翔太・三輪和久・寺井仁
心理学研究 90 巻 頁: 274-283 2019年8月
-
Model-based Approach with ACT-R about Benefits of Memory-based Strategy on Anomalous Behaviors 査読有り
Matsubayashi, S., Miwa, K., and Terai, H.
Proceedings of 41rd annual conference of the cognitive science society (CogSci 2019) 頁: 776-781 2019年7月
-
Model for Data Analysis Process and Its Relationship to the Hypothesis-Driven and Data-Driven Research Approaches 査読有り
Matsumuro, M., and Miwa, K.
LNCS (ITS 2019) 11528 巻 頁: 123-132 2019年6月
-
グラフ理解と判断におけるボトムアップおよびトップダウン処理の検討 査読有り
福岡未紗・三輪和久・前東晃礼
教育心理学研究 67 巻 頁: 103-117 2019年6月
-
A Framework for Tutoring Computational Thinking: Learning Environment and Task Analysis 査読有り
Miwa, K., & Kojima, A.
Proceedings of the eleventh International Conference on Advanced Cognitive Technologies and Applications (Cognitive 2019) 頁: 52-55 2019年5月
-
認知モデルに基づく人間・機械インタラクション研究アプローチ 招待有り
三輪和久
日本ロボット学会誌 37 巻 頁: 15-18 2019年4月
-
Short- and Long-Term Effects of an Advanced Driving Assistance System on Driving Behavior and Usability Evaluation 査読有り
Matsubayashi, S., Miwa, K., Yamaguchi, T., Suzuki, T.
Proceedings. of The Twelfth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions (ACHI 2019) 頁: 1-6 2019年2月
-
An Experimental Study of An Educational Intervention to Change Goal Orientation 査読有り
Yokoyama, M., & Miwa, K.
Proceedings of 6th International Conference on Educational Technologies 2019 (ICEduTech 2019) 頁: 27-34 2019年2月
-
Preliminary Study on Fostering Computational Thinking by Constructing a Cognitive Model 査読有り
Kojima, K., & Miwa, K.
Workshop Proceedings of the 26th International Conference on Computers in Education 頁: 265-270 2018年11月
-
Relationship between Goal Orientation, Conception of Learning and Learning Behavior 査読有り
Yokoyama, M., & Miwa, K.
Proceedings of 15th international conference of cognition and exploratory learning in digital age (CELDA 2018) 頁: 233-240 2018年10月
-
先進的運転支援システムにおける情報提示と行動介入の認知的・行動的影響に関する検討 査読有り
松林翔太・三輪和久・山口拓真・神谷貴文・鈴木達也・池浦良淳・早川聡一郎・伊藤隆文
認知科学 25 巻 ( 3 ) 頁: 324-337 2018年9月