Papers - NAKAYA, Motoyuki
-
認知された課題価値の教授と生徒の課題価値評定,および学習行動との関連 Reviewed
解良優基, 中谷素之
日本教育工学会論文誌 Vol. 38 ( 1 ) page: 61-71 2014.5
-
Effects of classroom goal structures and personal achievement goals on academic achievement in Japanese students. Reviewed
NAKAYA Motoyuki, UMEMOTO Takatoyo, WAKITA, Takafumi
International Proceedings Division 16th European Conference on Developmental Psychology/ Medimond Vol. 62 ( 4 ) page: 322-335 2014.4
-
相互教授法による発話プロセスの質的検討 協同と教育 Reviewed
町 岳, 中谷素之
日本協同教育学会 Vol. 10 page: 26-37 2014
-
女子大生におけるストレスフルなライフイベントの開示に対する聞き手の共感疲労 Reviewed
小林友美, 中谷素之
東海心理学研究 Vol. 7 page: 22-31 2013.3
-
Peer Modeling of Motivation and Children's Motivation for Learning. Reviewed
Takamichi Ito, Motoyuki Nakaya, Ryo Okada
Japanese Journal of Social Motivation Vol. 7 page: 52-63 2013
-
A Multilevel Analysis of Classroom Goal Structures' Effects on Intrinsic Motivation and Peer Modeling: Teachers' Promoting Interaction as a Classroom Level Mediator Reviewed
Kazuhiro Ohtani, Ryo Okada, Takamichi Ito, Motoyuki Nakaya
Psychology Vol. 4 ( 8 ) page: 629-637 2013
-
中学生の学業領域における自己価値の随伴性が動機づけおよび学業達成に及ぼす影響プロセス:―中間テストでの達成度を考慮に入れた縦断的検討 Reviewed
大谷和大, 中谷素之
パーソナリティ研究 Vol. 21 page: 254-266 2013
-
目標志向性が学業的援助要請,ピア・モデリングに及ぼす影響―小学生と中学生における差の検討 Reviewed
岡田涼, 大谷和大, 中谷素之, 伊藤崇達
パーソナリティ研究 Vol. 21 ( 2 ) page: 111-123 2012.11
-
学級の目標構造は自己価値の随伴性の効果を調整するか:—内発的興味と自己調整学習方略に及ぼす影響— Reviewed
大谷和大, 中谷素之, 伊藤崇達, 岡田 涼
教育心理学研究 Vol. 60 ( 4 ) page: 355-366 2012
-
学業における自己価値の随伴性が内発的動機づけ低下に及ぼす 影響プロセス Reviewed
大谷和大, 中谷素之
パーソナリティ研究 Vol. 19 ( 3 ) page: 206-216 2011.4
-
コンフリクトマップを用いた教授方略が認知的側面と動機づけ的側面に及ぼす影響 : —中学校地理の事例を通して— Reviewed
高垣マユミ, 田爪宏二, 中谷素之, 伊藤崇達, 小林洋一郎, 三島一洋
教育心理学研究 Vol. 59 page: 111-122 2011
-
Correlations for Adolescent Resilience Scale with Big Five Personality Scale. Reviewed
Nakaya Motoyuki, Atsushi Oshio, Hitoshi Kaneko
Psychological Reports Vol. 98 page: 927-930 2006
-
Construct Validity of Adolescent Resilience Scale Reviewed
Atsushi Oshio, Hitoshi Kaneko, Shinji Nagamine, Nakaya Motoyuki
Psychological Reports Vol. 93 page: 1217-1222 2003
-
The long-term influence of children's social responsibility goal on their achievement and adaptation to the classroom
Japanese Journal of Counceling Science Vol. 32 page: 1 1999
-
Children's social responsibility goal, learning behavior, academic achievement in classrooms
Japanese Journal of Educational Psychology Vol. 46 ( 3 ) page: 291-299 1998
-
Reliability and varidity of the social responsibility goal scale for children
Bulletin of the School of Education, Nagoya University(Psychology) Vol. 44 page: 221-227 1997
-
The effects of children's social reponsibility goal on academic achievements
Jpanese Journal of Educational Psychology Vol. 44 ( 4 ) page: 389-399 1996