Papers - NAKAYA, Motoyuki
-
Providing and receiving of autonomy support promotes self-efficacy and value for group activities in university and the workplace Reviewed Open Access
Takamichi Ito, Takatoyo Umemoto, Motoyuki Nakaya
International Journal of Educational Research Open Vol. 7 2024.12
-
Reciprocal teaching intervention in elementary mathmatics classrooms Reviewed
Takeshi Machi, Motoyuki Nakaya
The Japanese Journal of Educational Psychology Vol. 62 ( 4 ) page: 322-335 2014.12
-
Young Children’s Responses to Social-Conventional Transgressions in Japanese Preschool Settings. Reviewed Open Access
European Journal of Educational Research Vol. 13 ( 3 ) 2024.7
-
学業的・社会的領域の目標と学業的援助要請に関する包括的レビュー:援助を求めることは常に最善か? Reviewed
中谷素之・岡田涼
心理学評論 Vol. 63 ( 4 ) page: 457 - 476 2021.2
-
小学校外国語科の英語スピーチを共同省察する効果 Reviewed Open Access
町 岳, 白石 裕彦, 伊藤 崇達, 中谷 素之
日本教育工学会研究報告集 Vol. 3 page: 139 - 142 2024.10
-
海外留学中における日本人高校生の英語学習観と学習方略使用の変化 Reviewed Open Access
赤松 大輔・中谷 素之・川本 健太郎
日本教育工学会論文誌 Vol. 47 page: 217 - 220 2024.3
-
援助要請に対する教師の働きかけの有効性――教師への援助要請と生徒間の援助要請に着目して― Reviewed
後藤綾文・中谷素之
学校心理学研究 Vol. 23 ( 2 ) 2024.2
-
Takamichi Ito, Takatoyo Umemoto, & Motoyuki Nakaya
Journal of Educational and Developmental Psychology Vol. 14 ( 1 ) page: 93 - 107 2024.1
-
Development of Chinese version of classroom social goal structures
Nakaya, M; Geng, YJ; Akamatsu, D; Tsuchiya, K
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY Vol. 58 page: 777 - 777 2023.12
-
Classroom social goal structure and engagement in Japan
Nakaya, M; Akamatsu, D; Tsuchiya, K
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY Vol. 58 page: 771 - 771 2023.12
-
児童期における表出的・非表出的向社会的行動に関する認知 : 発達的視点から Reviewed
山村麻予・中谷素之
発達心理学研究 Vol. 34 ( 3 ) page: 219 - 229 2023.9
-
授業実践型相互教授介入における達成目標の効果:小学6年生の算数グループ学習過程の検討 Reviewed
町岳・橘春菜・中谷素之
発達心理学研究 Vol. 33 page: 407 - 418 2022.12
-
Relationship Between Japanese Language Anxiety, Beliefs About Learning, and Language Use in Japanese Language Classes. Reviewed
Rika Inagaki, Motoyuki Nakaya
European Journal of Educational Research Vol. 11 page: 1327 - 1336 2022.7
-
Matsuyama, Y; Nakaya, M; Leppink, J; van der Vleuten, C; Asada, Y; Lebowitz, AJ; Sasahara, T; Yamamoto, Y; Matsumura, M; Gomi, A; Ishikawa, S; Okazaki, H
BMC MEDICAL EDUCATION Vol. 21 ( 1 ) 2021.1
-
高校生における領域別援助要請スタイルと学校適応との関連 Reviewed
林亜希恵・中谷素之
発達心理学研究 Vol. 31 page: 55 - 66 2020.6
-
Akamatsu Daisuke, Nakaya Motoyuki, Koizumi Ryuhei
BEHAVIORAL SCIENCES Vol. 9 ( 12 ) 2019.12
-
Matsuyama Yasushi, Nakaya Motoyuki, Okazaki Hitoaki, Lebowitz Adam Jon, Leppink Jimmie, van der Vleuten Cees
BMC MEDICAL EDUCATION Vol. 19 2019.5
-
Matsuyama Yasushi, Nakaya Motoyuki, Okazaki Hitoaki, Leppink Jimmie, van der Vleuten Cees
MEDICAL TEACHER Vol. 40 ( 3 ) page: 285 - 295 2018
-
The effect of distal utility value intervention for students’ learning
Masaki Kera, Motoyuki Nakaya
Vol. 3 page: 111 - 116 2017.3
-
大学生を対象とした日本語版学業的満足遅延尺度の開発
中西満悠,中谷素之
パーソナリティ研究 Vol. 23 ( 3 ) page: 197-200 2015.3