Papers - NAKAYA, Motoyuki
-
Providing and receiving of autonomy support promotes self-efficacy and value for group activities in university and the workplace Reviewed Open Access
Takamichi Ito, Takatoyo Umemoto, Motoyuki Nakaya
International Journal of Educational Research Open Vol. 7 2024.12
-
Reciprocal teaching intervention in elementary mathmatics classrooms Reviewed
Takeshi Machi, Motoyuki Nakaya
The Japanese Journal of Educational Psychology Vol. 62 ( 4 ) page: 322-335 2014.12
-
Young Children’s Responses to Social-Conventional Transgressions in Japanese Preschool Settings. Reviewed Open Access
European Journal of Educational Research Vol. 13 ( 3 ) 2024.7
-
学業的・社会的領域の目標と学業的援助要請に関する包括的レビュー:援助を求めることは常に最善か? Reviewed
中谷素之・岡田涼
心理学評論 Vol. 63 ( 4 ) page: 457 - 476 2021.2
-
小学校外国語科の英語スピーチを共同省察する効果 Reviewed Open Access
町 岳, 白石 裕彦, 伊藤 崇達, 中谷 素之
日本教育工学会研究報告集 Vol. 3 page: 139 - 142 2024.10
-
海外留学中における日本人高校生の英語学習観と学習方略使用の変化 Reviewed Open Access
赤松 大輔・中谷 素之・川本 健太郎
日本教育工学会論文誌 Vol. 47 page: 217 - 220 2024.3
-
援助要請に対する教師の働きかけの有効性――教師への援助要請と生徒間の援助要請に着目して― Reviewed
後藤綾文・中谷素之
学校心理学研究 Vol. 23 ( 2 ) 2024.2
-
Takamichi Ito, Takatoyo Umemoto, & Motoyuki Nakaya
Journal of Educational and Developmental Psychology Vol. 14 ( 1 ) page: 93 - 107 2024.1
-
Development of Chinese version of classroom social goal structures
Nakaya, M; Geng, YJ; Akamatsu, D; Tsuchiya, K
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY Vol. 58 page: 777 - 777 2023.12
-
Classroom social goal structure and engagement in Japan
Nakaya, M; Akamatsu, D; Tsuchiya, K
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY Vol. 58 page: 771 - 771 2023.12
-
児童期における表出的・非表出的向社会的行動に関する認知 : 発達的視点から Reviewed
山村麻予・中谷素之
発達心理学研究 Vol. 34 ( 3 ) page: 219 - 229 2023.9
-
授業実践型相互教授介入における達成目標の効果:小学6年生の算数グループ学習過程の検討 Reviewed
町岳・橘春菜・中谷素之
発達心理学研究 Vol. 33 page: 407 - 418 2022.12
-
Relationship Between Japanese Language Anxiety, Beliefs About Learning, and Language Use in Japanese Language Classes. Reviewed
Rika Inagaki, Motoyuki Nakaya
European Journal of Educational Research Vol. 11 page: 1327 - 1336 2022.7
-
Matsuyama, Y; Nakaya, M; Leppink, J; van der Vleuten, C; Asada, Y; Lebowitz, AJ; Sasahara, T; Yamamoto, Y; Matsumura, M; Gomi, A; Ishikawa, S; Okazaki, H
BMC MEDICAL EDUCATION Vol. 21 ( 1 ) 2021.1
-
高校生における領域別援助要請スタイルと学校適応との関連 Reviewed
林亜希恵・中谷素之
発達心理学研究 Vol. 31 page: 55 - 66 2020.6
-
Akamatsu Daisuke, Nakaya Motoyuki, Koizumi Ryuhei
BEHAVIORAL SCIENCES Vol. 9 ( 12 ) 2019.12
-
Matsuyama Yasushi, Nakaya Motoyuki, Okazaki Hitoaki, Lebowitz Adam Jon, Leppink Jimmie, van der Vleuten Cees
BMC MEDICAL EDUCATION Vol. 19 2019.5
-
Matsuyama Yasushi, Nakaya Motoyuki, Okazaki Hitoaki, Leppink Jimmie, van der Vleuten Cees
MEDICAL TEACHER Vol. 40 ( 3 ) page: 285 - 295 2018
-
The effect of distal utility value intervention for students’ learning
Masaki Kera, Motoyuki Nakaya
Vol. 3 page: 111 - 116 2017.3
-
大学生を対象とした日本語版学業的満足遅延尺度の開発
中西満悠,中谷素之
パーソナリティ研究 Vol. 23 ( 3 ) page: 197-200 2015.3
-
認知された課題価値の教授と生徒の課題価値評定,および学習行動との関連 Reviewed
解良優基, 中谷素之
日本教育工学会論文誌 Vol. 38 ( 1 ) page: 61-71 2014.5
-
Effects of classroom goal structures and personal achievement goals on academic achievement in Japanese students. Reviewed
NAKAYA Motoyuki, UMEMOTO Takatoyo, WAKITA, Takafumi
International Proceedings Division 16th European Conference on Developmental Psychology/ Medimond Vol. 62 ( 4 ) page: 322-335 2014.4
-
相互教授法による発話プロセスの質的検討 協同と教育 Reviewed
町 岳, 中谷素之
日本協同教育学会 Vol. 10 page: 26-37 2014
-
女子大生におけるストレスフルなライフイベントの開示に対する聞き手の共感疲労 Reviewed
小林友美, 中谷素之
東海心理学研究 Vol. 7 page: 22-31 2013.3
-
Peer Modeling of Motivation and Children's Motivation for Learning. Reviewed
Takamichi Ito, Motoyuki Nakaya, Ryo Okada
Japanese Journal of Social Motivation Vol. 7 page: 52-63 2013
-
A Multilevel Analysis of Classroom Goal Structures' Effects on Intrinsic Motivation and Peer Modeling: Teachers' Promoting Interaction as a Classroom Level Mediator Reviewed
Kazuhiro Ohtani, Ryo Okada, Takamichi Ito, Motoyuki Nakaya
Psychology Vol. 4 ( 8 ) page: 629-637 2013
-
中学生の学業領域における自己価値の随伴性が動機づけおよび学業達成に及ぼす影響プロセス:―中間テストでの達成度を考慮に入れた縦断的検討 Reviewed
大谷和大, 中谷素之
パーソナリティ研究 Vol. 21 page: 254-266 2013
-
目標志向性が学業的援助要請,ピア・モデリングに及ぼす影響―小学生と中学生における差の検討 Reviewed
岡田涼, 大谷和大, 中谷素之, 伊藤崇達
パーソナリティ研究 Vol. 21 ( 2 ) page: 111-123 2012.11
-
学級の目標構造は自己価値の随伴性の効果を調整するか:—内発的興味と自己調整学習方略に及ぼす影響— Reviewed
大谷和大, 中谷素之, 伊藤崇達, 岡田 涼
教育心理学研究 Vol. 60 ( 4 ) page: 355-366 2012
-
学業における自己価値の随伴性が内発的動機づけ低下に及ぼす 影響プロセス Reviewed
大谷和大, 中谷素之
パーソナリティ研究 Vol. 19 ( 3 ) page: 206-216 2011.4
-
コンフリクトマップを用いた教授方略が認知的側面と動機づけ的側面に及ぼす影響 : —中学校地理の事例を通して— Reviewed
高垣マユミ, 田爪宏二, 中谷素之, 伊藤崇達, 小林洋一郎, 三島一洋
教育心理学研究 Vol. 59 page: 111-122 2011
-
Correlations for Adolescent Resilience Scale with Big Five Personality Scale. Reviewed
Nakaya Motoyuki, Atsushi Oshio, Hitoshi Kaneko
Psychological Reports Vol. 98 page: 927-930 2006
-
Construct Validity of Adolescent Resilience Scale Reviewed
Atsushi Oshio, Hitoshi Kaneko, Shinji Nagamine, Nakaya Motoyuki
Psychological Reports Vol. 93 page: 1217-1222 2003
-
The long-term influence of children's social responsibility goal on their achievement and adaptation to the classroom
Japanese Journal of Counceling Science Vol. 32 page: 1 1999
-
Children's social responsibility goal, learning behavior, academic achievement in classrooms
Japanese Journal of Educational Psychology Vol. 46 ( 3 ) page: 291-299 1998
-
Reliability and varidity of the social responsibility goal scale for children
Bulletin of the School of Education, Nagoya University(Psychology) Vol. 44 page: 221-227 1997
-
The effects of children's social reponsibility goal on academic achievements
Jpanese Journal of Educational Psychology Vol. 44 ( 4 ) page: 389-399 1996