講演・口頭発表等 - 内海 悠二
-
比較教育学を学ぶ人のためのアカデミック・キャリアシリーズ 招待有り
内海悠二
第55回日本比較教育学会
-
英語学力と国際性-名古屋大学付属中学・高校における技能評価プリテスト結果を事例として-
内海悠二
国際開発学会第29回全国大会
-
紛争と教育効果の関係-東ティモールの事例を中心として 招待有り
内海悠二
第三世界の教育研究会
-
非就学障がい児童の状況と保護者が有する認識に関する比較分析-モンゴル・カンボジアにおけるJICA研究所「教育と障がい」社会調査結果より
内海悠二
第54回日本比較教育学会
-
Situation of Out-of-School Children with Disability in Asia
内海 悠二
Second International Conference on Special Education (ICSE2017)
-
「SDGs時代のインクルーシブ教育のあり方を考える:発展途上国における障害児教育」 招待有り 国際会議
内海悠二
ワシントンDC開発フォーラム第256回BBL
-
JICA Research Institute panel on disability and inclusive education in developing countries: Understanding the situation of out-of-school children with disabilities: A case study of Mongolia
内海 悠二
第61回 Comparative and International Education Society
-
Inclusive and Equitable Quality Education for All in the Contexts of SDGs: Including Children with Disability in Developing Countries "Survey Results of Children with Disabilities in Mongolia: Situation of Out-of-School Children with Disabilities 招待有り
内海 悠二
U.S.-Japan Research Institute (USJI) Week
-
"Survey Results of Children with Disabilities in Cambodia: Situation of Out-of-School Children with Disabilities" 招待有り 国際会議
内海 悠二
JICA Research Institute Policy Workshop on Disability and Education
-
Summary of EMIS Situation Assessment and Recommendation for Improvement of EMIS 招待有り 国際会議
内海 悠二
Expert Meeting on Improving Education Management Information System (EMIS)
-
アフガニスタンにおける教育と紛争:識字教育に対する紛争の影響
内海悠二
第40回日本行動計量学会
-
青年海外協力隊の学際的研究 -意識調査の結果より-
内海悠二
第12回国際開発学会 春季大会
-
School Effectiveness in Post-Conflict Countries: The Effects of School Factors and Family Preschool Factors on Students Mathematical Achievement in East Timor 国際会議
Yuji Utsumi
52nd Comparative and International Education Society
-
「紛争後」の開発途上国におけるスクール・ファクターの有効性
内海悠二
第8回 国際開発学会 春季大会
-
「紛争」の観点から考える教育の質的向上要素の量的分析
内海悠二
第43回日本比較教育学会