講演・口頭発表等 - 山下 淳子
-
Direct and Indirect Contributions of Three Aspects of Morphological Knowledge to L2 Reading Comprehension 国際会議
Yamashita, J. & Kusanagi, K.
Annual Conference of EuroSLA 2023年9月1日 EuroSLA
-
A commentary on four papers in the Second Language Vocabulary Learning Strand for the Japan Association for Language Teaching Vocabulary Special Interest Group 招待有り
Junko Yamashita
JALT Vocab SIG 2022 Symposium 2022年10月29日 JALT Vocab SIG
-
⽂理解における⾊のシミュレーション―意味ストループ課題を⽤いて― 国際会議
寺井雅人・山下淳子
言語科学会第23回年次国際大会 2022年9月25日 言語科学会
-
日本語母語英語学習の英文理解における非言語的情報の活用
寺井雅人・山下淳子
全国英語教育学会 2022年8月6日 全国英語教育学会
-
Reading Comprehension and its Correlates: A Meta-Analysis of Correlations: An Updated Meta-Analysis 国際共著 国際会議
Jeon, E. H. & Yamashita, J.
American Association of Applied Linguistics, 2022年3月20日 American Association of Applied Linguistics
-
Predictors of EFL reading comprehension: A longitudinal study with learners from grade 9 to 11 国際共著 国際会議
Yamashita, J., Shiotsu, T., & Kusanagi, K.
American Association of Applied Linguistics, 2022年3月21日 American Association of Applied Linguistics
-
Promoting students’ involvement and ownership by integrating content in language-skill-based EFL instruction in Japan 国際会議
Yamashita, J.
2021年3月 American Association of Applied Linguistics
-
Effects of Learning Direction in Retrieval Practice on EFL Vocabulary Learning
Terai, M, Yamashita, J. & Pasich, K.
American Association of Applied Linguistics 2021年3月 American Association of Applied Linguistics
-
Relationship between L2 Reading Comprehension and its Predictors: A Meta-Analysis of Correlation Coefficients
Jeon, E. H. & Yamashita, J.
American Association of Applied Linguistics, 2021年3月 American Association of Applied Linguistics,
-
外国語としての英語の読みの速度を予測する下位レベルの要因―中学3年生から高校2年生までの縦断的研究―
山下淳子
全国英語教育学会
-
Knowledge and skill factors that account for EFL reading: The case of Japanese learners from Grade 9 to 11 国際会議
Yamashita, J. and Shiotsu, T.
American Association of Applied Linguistics
-
Conceptual distinctions in translation equivalents: evidence from eye-tracking 国際会議
Wolter, B., Yamashita, J., and Leung, Chi Yui.
American Association of Applied Linguistics
-
Relationship between L2 reading comprehension and its predictors: A meta-analysis of correlation coefficients 国際会議
Jeon, E. H and Yamashita, J.
International Symposium on Bilingualism
-
Longitudinal and concurrent predictors of reading comprehension in English as a foreign language: An examination of longitudinal data from Grade 9 to 10 国際会議
Yamashita, J.
Pacific Second Language Research Forum
-
What Account for L2 Reading Performance?: A Case of Secondary School EFL Learners in Japan 国際会議
Yamashita, J., & Shiotsu, T.
European Second Language Association Annual Conference
-
An integrated approach to foreign language assessment and instruction 国際会議
Koda, K., Yamashita, J., & Ichikawa, S.
Georgetown University Round Table
-
Prompts in a phrasal decision task for investigating L1 effects on the acquisition of L2 collocations 国際会議
Yamashita, J.
European Second Language Association Annual Conference
-
Components predicting reading comprehension in English as a foreign language from grade 9 to 11 国際会議
Yamashita, J.
Society for the Scientific Study of Reading Annual Meeting
-
第二言語読解のコンポーネント:メタ分析と日本の中等教育レベルの横断的研究から
山下淳子
外国語教育メディア学会新人賞奨励受賞記念講演会
-
語彙と読解の相互関係 国際会議