論文 - 三輪 和久
-
複数目標視点による学習観と学習行動の検討 査読有り
横山 真衣, 三輪 和久
認知科学 28 巻 ( 4 ) 頁: 530 - 540 2021年12月
-
A Class Practice Study of Intervention Effect of Interactive Assessment on Learning Goal Orientation 査読有り
Yokoyama Mai, Miwa Kazuhisa
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 12 巻 頁: 599480 2021年8月
-
What is the Cooperative Behavior of Moving in Shared Spaces? 査読有り
Shota Matsubayashi, Kazuhisa Miwa, Hitoshi Terai, Asaya Shimojo, Yuki Ninomiya
Proceedings of 43rd annual conference of the cognitive science society (CogSci 2021) 頁: 2444 - 2449 2021年7月
-
What is the Cooperative Behavior of Moving in Shared Spaces?
Matsubayashi S., Miwa K., Terai H., Shimojo A., Ninomiya Y.
Proceedings of the 43rd Annual Meeting of the Cognitive Science Society: Comparative Cognition: Animal Minds, CogSci 2021 頁: 2444 - 2449 2021年
-
How does explanatory virtue determine probability estimation? -Empirical discussion on effect of instruction 査読有り
Shimojo, A., Miwa, K., & Terai, H.
Frontiers in Psychology 11:3444 巻 2020年12月
-
Introduction of a Model-Based Approach to Psychology Class: Class Practice for Serial Position Effect Experiments. 査読有り
Miwa, K., & Kojima, A.
2020年10月
-
Drivers’ Driving Style and Their Take-Over-Control Judgment. Transportation Research: Traffic Psychology and Behavior 査読有り
Matsumuro, M., Miwa, K., Okuda, H., Suzuki, T., & Makiguchi, M.
Transportation Research: Traffic Psychology and Behavior 74 巻 頁: 237 - 247 2020年10月
-
Cognitive Modeling of Automation Adaptation in a Time Critical Task. 査読有り 国際共著
Morita, J., Miwa, K., Maehigashi, A., Terai, H., Kojima, K., & Ritter, F.
Frontiers in Psychology 11:2149 巻 2020年10月
-
判断を正当化するグラフ理解に対するトップダウン的要因の影響 査読有り
福岡未紗・三輪和久
認知科学 27 巻 頁: 334 - 344 2020年9月
-
Development of a Driving Model That Understands Other Drivers’ Characteristics. 査読有り
Matsubayashi, S., Terai, H., & Miwa, K.
LNCS (HCII 2020) 12213 巻 頁: 29 - 39 2020年7月
-
Decision-Making in Interactions Between Two Vehicles at a Highway Junction 査読有り
Shimojo, S., Ninomiya, Y., Matsubayashi, S., Miwa, K., Terai, H., Okuda, H., & Suzuki, T.
LNCS (HCII 2020) 12213 巻 頁: 104 - 113 2020年7月
-
Students’ Conception of Learning and Learning Behavior from Multiple-goals Perspective. 査読有り
Yokoyama, M., and Miwa, K.
Proceedings of 7th international conference on educational technologies 2020 (ICEduTech 2020) 頁: 33 - 40 2020年2月
-
Relationship Between Goal Orientation, Conception of Learning, and Learning Behavior. 招待有り 査読有り
Yokoyama, M., & Miwa, K.
Online Teaching and Learning in Higher Education 2020年
-
Effects on Fostering Computational Thinking by Externalizing a Solution with Construction of a Problem Solving Model 査読有り
Kojima, K., and Miwa, K.
Proceedings of the 25th International Conference on Computers in Education (ICCE2019) 頁: 51-56 2019年12月
-
Interaction Effects of Teachers' Educational Policy and Students' Learning Goal Orientation on Students' Learning-as-duty Conception 査読有り
Yokoyama, M., and Miwa, K.
Proceedings of 15th international conference of cognition and exploratory learning in digital age (CELDA 2019) 頁: 273-280 2019年11月
-
変則的挙動への認知的処理に関する記憶ベース方略の効用 査読有り
松林翔太・三輪和久・寺井仁
認知科学 26 巻 頁: 332-342 2019年9月
-
認知モデルを作ることによる学習 招待有り
三輪和久
認知科学 26 巻 頁: 322-331 2019年9月
-
変則的挙動に対する記憶ベース方略に関する実験的検討 査読有り
松林翔太・三輪和久・寺井仁
心理学研究 90 巻 頁: 274-283 2019年8月
-
Model-based Approach with ACT-R about Benefits of Memory-based Strategy on Anomalous Behaviors 査読有り
Matsubayashi, S., Miwa, K., and Terai, H.
Proceedings of 41rd annual conference of the cognitive science society (CogSci 2019) 頁: 776-781 2019年7月
-
Model for Data Analysis Process and Its Relationship to the Hypothesis-Driven and Data-Driven Research Approaches 査読有り
Matsumuro, M., and Miwa, K.
LNCS (ITS 2019) 11528 巻 頁: 123-132 2019年6月