* English*
2002年07月 雲南大学 Chinese Language & Literature Chinese Language and Literature 卒業 中華人民共和国
2010年08月 香港大学大学院 Comparative Literature 映画研究 博士課程 修了 中華人民共和国
2005年07月 the University of Amsterdam Film Studies 修士課程 修了 オランダ王国
2006年07月 雲南大学大学院 World Literature and Comparative Literature Comparative Literature 修士課程 修了 中華人民共和国
G-COE研究員 , 2010年11月 ~ 2011年08月
G-COE 博士研究員 , 2011年09月 ~ 2013年08月
Bachelor of Arts , Yunnan University , 課程 , 2002年07月
Master of Arts , the University of Amsterdam (Holland) , 課程 , 2005年07月
Master of Arts , Yunnan University (PRC) , 課程 , 2006年07月
Doctor of Philosophy , the University of Hong Kong (PRC) , 課程 , 2011年11月
映像学,映画祭研究
East Asian Film Cultures in the Post-Cold War Era: Film Festivals and their Transnational Network , 若手研究(B) , 2015年04月 ~ 2018年03月
記憶と身体を乗り越える──東北ドキュメンタリー三部作とポスト・福島ドキュメンタリー , Ma Ran , 『〈ポスト 3.11〉メディア言説再考』 (頁:283-302) , 2019年
A Landscape Over There: Rethinking Translocality in Zhang Lu’s Border Crossing Films. , Ran Ma , Verge: Studies in Global Asias , 4巻 1号 (頁:111-132) , 2018年
Spectacles, showcases, marketplaces (and even public spheres): Chinese film festivals as cultural industries , Ran Ma,Cindy Hing-Yuk Wong , Handbook of China's Cultural and Creative Industries (頁:320-359) , 2016年
A Genealogy Of Film Festivals In The People's Republic Of China: Film Weeks During the Seventeen Years (1949-1966) , Ran Ma , New Review of Film and Television Studies , 2015年
Regarding the Grassroots Chinese Independent Film Festivals : Modes of Multiplicity and Abnormal Film Networking , Matthew D. Johnson, Luke Vulpiani, Keith B. Wagner, Kiki Tianqi Yu eds. , China's IGeneration: Cinema and Moving Image Culture for the Twenty-first Century (頁:235-253) , 2014年
Flight of the Magic Kite: Internationalist Collaboration and Sino-Foreign Coproduced Films in the 1950s. , Ran Ma , The Association for Asian Studies Annual Conference 2017 , 2017年 , 口頭(一般) , 美学・芸術諸学 , その他
Rethinking Asian Transnational Independent Cinema: From Dahuang Picture's Malaysian New Wave to Midi Z's Homecoming Myanmar , Ran Ma , Global Asia: Critical Aesthetics and Alternative Globalities symposium , 2016年 , 口頭(一般) , 美学・芸術諸学 , その他
The Asian Documentary Connections: from Yamagata International Documentary Film Festival (YIDFF) to Asian Network of Documentary (AND)" Panel of Festival Mobilities: Movement, Movements , Ran Ma , Society Of Cinema and Media Studies Conference (SCMS) , 2016年 , 口頭(一般) , 美学・芸術諸学 , その他
A Landscape Over There:Positioning the Border-crossing Cinema of Zhang Lu's , Kim Soyoung , Korean Cinema in a Transnational Context: Chinese-Korean Connections and Beyond , 2014年 , 口頭(一般)
Programming China: a Comparative Study of the Programming of Chinese-language Films at the Hong Kong International Film Festival , Chris Berry , Chinese Film Festival Research Network Workshop , 2014年 , 口頭(一般)
Coproducing Asia: Locating Japanese-Chinese Regional Film and Media.STEPHANIE DEBOER.Minneapolis and London:University of Minnesota Press,2014 , 2014年09月 , 政策提言・論評解説・書評等
アジア映画史Ⅱ (2017年度)
大学院演習:映像理論・実践II (2017年度)
日本映像学会 会員 , 2013年11月 ~ , 日本国
The Association for Asian Studies member , 2016年11月 ~ , アメリカ合衆国
Society of Cinema and Media Studies Member , アメリカ合衆国
American Comparative Literature Association member , 2015年11月 ~ , アメリカ合衆国
2019/04/24 更新
Copyright © 2008-2020 Nagoya University