Papers - SUMI, Yukimi
-
Embodiment of the Metaphors Hidden in Elementary School Textbooks Invited
Yukimi SUMI
HYOGEN KENKYU ( 116 ) page: 30 - 39 2022.10
-
概念メタファーとメタファー表現―多様な言語文化背景をもつ子どもの教科学習支援に生かすための応用認知言語学的研究― Invited Reviewed
鷲見幸美
認知言語学研究 Vol. 5 page: 27 - 52 2020.8
-
A Cognitive linguistic analysis of Japanese polysemous words and its application to Japanese teaching
Vol. 19 page: 465-480 2019.4
-
How Elementary School Science Textbooks Capture “Physical Phenomena Invisible in Everyday Life”: Toward Supporting Culturally and Linguistically Diverse Students in Learning Subjects
SUMI Yukimi, MATSUURA Hikaru
THE JOURNAL OF HUMANITIES NAGOYA UNIVERSITY ( 8 ) page: 39 - 59 2025.3
-
小学校社会科教科書における容器のメタファーー多様な言語文化背景をもつ子どもたちの教科学習支援に向けて-
鷲見幸美・松浦光
名古屋大学人文学研究論集 Vol. 7 page: 47 - 67 2024.3
-
WEB版小学校教科書語彙リストの公開-学習支援での活用に向けて-
山本裕子・川村よし子・鷲見幸美
日本語教育方法研究会誌 Vol. 30 ( 2 ) page: 110 - 111 2024.3
-
小学校低学年教科書に見られる比喩
鷲見 幸美
名古屋大学人文学研究論集 ( 6 ) page: 41 - 56 2023.3
-
小学校社会科および理科の教科書語彙の特徴
山本裕子・川村よし子・鷲見幸美
日本語教育方法研究会誌 Vol. 29 ( 2 ) page: 6 - 7 2023.3
-
小学校社会科教科書の語彙調査ー社会科共通語彙の特徴を探るー
山本裕子・川村よし子・鷲見幸美
日本語教育方法研究会誌 Vol. 29 ( 1 ) page: 14 - 15 2022.9
-
「っぱなし」の意味分析 Invited
鷲見 幸美
認知言語学の未来に向けてー辻幸夫教授退職記念論文集- page: 121 - 132 2022.3
-
概念メタファー理論基づいた教科学習支援―抽象語の理解に向けて―
鷲見幸美, 松浦光
名古屋大学人文学研究論集 ( 4 ) page: 207 - 215 2021.3
-
『Essential Kanji for Science and Engineering Students - Vocabulary and Example Sentences -理工系留学生のための重要漢字字―単語と例文―』の作成
徳弘康代・西山聖久・レレイト エマニュエル・服部淳・鷲見幸美
JSL漢字学習研究会誌 ( 第12号 ) page: 86-93 2020.3
-
A semantic analysis of a Japanese polysemic compound verb Mikaesu: From the perspective of semantic network and analyzability.
( 1 ) page: 289-304 2018.3
-
多義語「見直す」の意味分析
鷲見幸美
論集:日韓学術交流会‐言語文化を巡って‐ ( 3 ) page: 27‐40 2017.2
-
A way of teaching a polysemic verb "tsukeru": Based on how Japanese native speakers use it in spoken Japanese
Vol. 38 ( 2 ) page: 33-46 2017.2
-
韓国人日本語学習者における多義動詞の使用―日本語母語話者との比較―
鷲見幸美
韓国日本言語文化学会2015年度秋季国際学術大会発表論文集 page: 161-165 2015.11
-
多義動詞「カケル」の学習についての一考察―話し言葉における日本語母語話者の使用実態を踏まえてー Invited
鷲見幸美
日语教育与日本学 Vol. 6 page: 54-63 2015.6
-
How Korean learners of Japanese use polysemic verbs: An analysis of the KY corpus from the perspective of a Usage-based Model
( 2 ) page: 49-61 2015.2
-
How native Chinese speakers learning Japanese use polysemic verbs : An analysis of KY corpus
Studies in Language and Culture Vol. 36 ( 2 ) page: 81-96 2015.2
-
Use of original Japanese verbs by native Chinese speakers learning Japanese : An analysis of KY corpus
Studies in Language and Culture Vol. 36 ( 1 ) page: 65-79 2014.11