Papers - FUJIKI, Hideaki
-
Contesting Screens of Energy: Gaia, the Commons and Infrastructure Reviewed Open Access
Hideaki Fujiki
Screen Vol. 66 ( 1 ) page: 1 - 24 2025.3
-
Memory Boom and Media Ecology after the 3/11 Fukushima Disaster Invited Reviewed
Hideaki Fujiki
Brill’s Handbook of Memory Studies in East Asia 2025
-
Orchestrating Spectacles: Cinema of Project from Tokyo Olympics ‘64 to Expo ’70 Invited Reviewed
Hideaki Fujiki
ReFocus: The Films of Kon Ichikawa 2025
-
Diverging Imaginations of Planetary Change: The Media Franchise of Japan Sinks Invited Reviewed International coauthorship
Hideaki FUjiki
Eco-Disasters in Japanese Cinema 2024.9
-
Japanese Cinema and Its Multiple Perspectives Reviewed International coauthorship
Hideaki Fujiki and Alastair Phillips
The Japanese Cinema Book page: 1 - 22 2020.5
-
トーマス・ラマール——アニメを通して思考するメディアの理論化
藤木秀朗
メディア学の冒険者たち page: 272 - 285 2023.8
-
The Spectator as Subject and Agent Reviewed
Hideaki Fujiki
The Japanese Cinema Book page: 53 - 67 2020.5
-
映画に媒介された放射性廃棄物――環境映像批評、グローバルな倫理的想像力、『チャルカ』(2017) Open Access
藤木秀朗
JunCture 超域的日本文化研究 ( 12 ) page: 84 - 109 2021.3
-
Networking Citizens through Film Screenings: Cinema and Media in the Post-3.11 Social Movement Reviewed
Hideaki Fujiki
Media Convergence in Japan page: 60-87 2016.7
-
アントロポセンの脱自然化―3.11原発災害後のドキュメンタリーにおけるランドスケープ、動物、場(所)」 Open Access
藤木秀朗
JunCture 超域的日本文化研究 ( 8 ) page: 48〜65 2017.3
-
Problematizing life Documentary films on the 3.11 nuclear catastrophe
Fujiki Hideaki
FUKUSHIMA AND THE ARTS: NEGOTIATING NUCLEAR DISASTER page: 90-109 2017
-
総力戦とトランスメディア的消費文化―「国民」の再定義と矛盾をめぐって Open Access
藤木秀朗
JunCture 超域的日本文化研究 page: 146〜160 2018.3
-
「国民」への動員―総力戦と「新興娯楽」による社会主体の更新 Open Access
藤木秀朗
名古屋大学文学部論集 史学篇 ( 62 ) page: 147〜167 2017.3
-
映画観客と「東亜民族」(下)―帝国日本の総動員システムをめぐって Reviewed
藤木秀朗
メディア史研究 ( 41 ) page: 68〜90 2017.2
-
映画観客と「東亜民族」(上)―帝国日本のファンタジー Reviewed
藤木秀朗
メディア史研究 ( 40 ) page: 58-79 2016
-
流動化する都市:景観、儀礼空間、都市計画 序 Open Access
グルーノ・トリスタン R、藤木秀朗
JunCture 超域的日本文化研究 ( 16 ) page: 7 - 9 2025.3
-
Diverging Imaginations of Planetary Change: The Media Franchise of <i>Japan Sinks</i>
Fujiki, H
ECO-DISASTERS IN JAPANESE CINEMA Vol. 21 page: 207 - 219 2024
-
文化としてのゴミ 序 Open Access
藤木秀朗
JunCture 超域的日本文化研究 ( 12 ) page: 7 - 9 2021.3
-
Melodrama, Modernity and Displacement: That Night’s Wife (1930) Reviewed International coauthorship
Ryoko Misono with Hideaki Fujiki and Alastair Phillips
The Japanese Cinema Book page: 325 - 334 2020.5
-
序論――多様な観点からの日本映画 International coauthorship Open Access
藤木秀朗、アラステア・フィリップス
JunCutre 超域的日本文化研究 ( 11 ) page: 74 - 94 2020.3
-
Creating the Audience: Cinema as Popular Recreation and Social Education in Modern Japan Reviewed
Hideaki Fujiki
Oxford Handbook of Japanese Cinema page: 77-99 2014.12
-
「市民」と映画のネットワーク―3.11後の原発をめぐる社会運動の中で Open Access
藤木秀朗
JunCture 超域的日本文化研究 page: 114-129 2014.3
-
Implicating Readers: Tezuka's Early Seinen Manga Invited
Hideaki Fujiki
Mechademia ( 8 ) page: 195-212 2013.12
-
Movie Advertisements and the Formation of a New Visual Environment in Interwar Japan Reviewed
Hideaki Fujiki
Japan Forum Vol. 23 ( 1 ) page: 67-98 2011.6
-
『ザ・コーヴ』と情動の文化 Open Access
藤木秀朗
JunCture 超域的日本文化研究 Vol. 2 page: 14-35 2011.2
-
制度へいかに介入するか――「国立メディア芸術総合センター」構想から考える日本文化研究 Open Access
( 1 ) page: 98~115 2010.1
-
Visual Historiography in Japanese Photographic Collections of the Postwar Era Invited Reviewed
Hideaki Fujiki
Review of Japanese Culture and Society Vol. XXI page: 51-70 2009.12
-
Benshi as Stars: The Irony of Voice Performer's Popularity and Respectability in Japanese Cinema Reviewed
Hideaki Fujiki
Cinema Journal Vol. 45 ( 2 ) page: 68-84 2006.2
-
映画の歴史化、体系化、定義――一九二〇年代前半の映画文化の語り
藤木秀朗
日本映画論言説体系 第3期 活動写真の草創期 Vol. 9 2006
-
エスノグラフィーとしての名鑑
藤木秀朗
最尖端民衆娯楽映画文献資料集 Vol. 5 page: 478-488 2006
-
American Film Star Unsettling Japanese Culture: A Cross-cultural Analysis of Clara Bow's Image in 1920s Japan Reviewed Open Access
Hideaki Fujiki
Journal of the School of Letters Vol. 1 ( 1 ) page: 1-18 2005.3
-
Dual Persona: Onoe Matsunosuke as Japan's Early Cinema Star Reviewed Open Access
Hideaki Fujiki
ICONICS Vol. 7 page: 157-180 2004.3
-
制度としての映画の批判――岩崎昶の一貫性と揺らぎ
藤木秀朗
日本映画論言説大系第2期映画のモダニズム期 Vol. 1 page: 1-23 2004
-
Making the Body Expressive: Japan's Early Conceptions of Film Acting and the Murata Minoru System
Hideaki Fujiki
Studies in Informatics and Sciences Vol. 16 page: 1-26 2002.11
-
黒澤をめぐる思想のアイロニー――戦後日本における作家主義とアート・シネマの問い直しに向けての序説
藤木秀朗
FB Vol. 15 2001.4
-
日本の近代性とアメリカの映画スター――クララ・バウのイメージ流通をめぐって Reviewed Open Access
藤木秀朗
映像学 Vol. 65 page: 5-24 2000.11
-
Negotiation in Making Sense of Documentary: Its Reception in America of the 1930s Open Access
Japanese Journal of Image Arts and Sciences ( 62 ) page: 38-52 1999
-
Reconstructing Documentary Theories for Cultural Analyses
Studies in Informatics and Sciences (Nagoya University) ( 9 ) page: 31-44 1999
-
What Made Mizoguchi Cut?: Cutting and Long-Take in NANIWA ELEGY and UGETSU
FB ( 12 ) page: 195-209 1998
-
Assimilating Melodrama into Motion Pictures: Practices of the American Film Industry in 1908 Open Access
Japanese Journal of Image Arts and Sciences ( 59 ) page: 23-40 1997
-
A System between Film and Spectator: Classical Cinema and VAGABOND
Science of Language ( 10 ) page: 165-183 1997
-
Viewer as the Subject of Congnition, Hisotry, and Analysis: Premises in Study of Ozu byNeoformalist
Sciences of Language ( 8 ) page: 125-144 1995