論文 - 大平 茂輝
-
LMS経由で手書きレポートを返却するWebサービス「かみレポ」の開発・評価 査読有り
大平茂輝, 清谷竣也, 伊藤瑠哉, 岡本康佑, 谷川右京, 出口大輔, 戸田智基
情報処理学会論文誌 教育とコンピュータ 6 巻 ( 1 ) 頁: 52-68 2020年2月
-
Sakai LMSを利用した学生授業評価アンケートの実施
大平茂輝
情報処理学会研究報告 2021-CLE-33 巻 ( 7 ) 頁: 1 - 8 2021年3月
-
Recognition of Students' Multiple Mental States in Conversation Based on Multimodal Cues
Peng, SM; Ohira, S; Nagao, K
COMPUTER SUPPORTED EDUCATION (CSEDU 2020) 1473 巻 頁: 468 - 479 2021年
-
Reading Students’ Multiple Mental States in Conversation from Facial and Heart Rate Cues 査読有り
S. Peng, S. Ohira, K. Nagao
The 12th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU) 1 巻 頁: 68 - 76 2020年5月
-
Reading Students' Multiple Mental States in Conversation from Facial and Heart Rate Cues
Peng, SM; Ohira, S; Nagao, K
PROCEEDINGS OF THE 12TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTER SUPPORTED EDUCATION (CSEDU), VOL 1 頁: 68 - 76 2020年
-
Discussion-skill Analytics with Acoustic, Linguistic and Psychophysiological Data 査読有り
K. Nagao, K. Okamoto, S. Peng, S. Ohira
The 11th International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management (KDIR2019) 1 巻 頁: 409-418 2019年9月
-
Prediction of Students' Answer Relevance in Discussion Based on their Heart-Rate Data 査読有り
S. Peng, S. Ohira, K. Nagao
International Journal of Innovation and Research in Educational Sciences (IJIRES) 6 巻 ( 3 ) 頁: 414-424 2019年5月
-
Automatic Evaluation of Students' Discussion Skill Based on their Heart Rate
Peng, SM; Ohira, S; Nagao, K
COMPUTER SUPPORTED EDUCATION 1022 巻 頁: 572 - 585 2019年
-
Discussion-skill Analytics with Acoustic, Linguistic and Psychophysiological Data
Nagao, K; Okamoto, K; Peng, SM; Ohira, S
KDIR: PROCEEDINGS OF THE 11TH INTERNATIONAL JOINT CONFERENCE ON KNOWLEDGE DISCOVERY, KNOWLEDGE ENGINEERING AND KNOWLEDGE MANAGEMENT - VOL 1: KDIR 頁: 409 - 418 2019年
-
Seiya, S; Ito, R; Okamoto, K; Tanikawa, U; Ohira, S; Deguchi, D; Toda, T
PROCEEDINGS OF 2018 IEEE GLOBAL ENGINEERING EDUCATION CONFERENCE (EDUCON) - EMERGING TRENDS AND CHALLENGES OF ENGINEERING EDUCATION 頁: 835 - 842 2018年
-
Automatic Evaluation of Students' Discussion Skills Based on their Heart Rate 招待有り 査読有り
S. Peng, S. Ohira, K. Nagao
Communications in Computer and Information Science (CCIS), Computer Supported Education (CSEDU) 1022 巻 頁: 572-585 2018年
-
Support for the Cycle of Task Extraction, Goal Setting and Assessment in Research Activities 査読有り
Shigeki Ohira
Proc. of the 25th International Conference on Computers in Education (ICCE2017) 頁: 508-510 2017年12月
-
Task Execution Support in Research Activity using RAC System 査読有り
Shigeki Ohira, Naoya Morita, Katashi Nagao
Communication Papers of the 2017 Federated Conference on Computer Science and Information Systems 頁: 285-291 2017年9月
-
Support for the Cycle of Task Extraction, Goal Setting and Assessment in Research Activities
Ohira, S; Morita, N; Nagao, K
25TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTERS IN EDUCATION (ICCE 2017) 頁: 508 - 510 2017年
-
Player Type Classification based on Activity Logs in a Gamified Seminar Setting 査読有り
Shigeki OHIRA, Natsumi MAEDA and Katashi NAGAO
Proceedings of the 1st International Conference on Game, Game Art and Gamification (ICGGAG 2016) 頁: 28-33 2016年12月
-
Gamifying Research Activity Support System 査読有り
Shigeki Ohira, Saya Sugiura and Katashi Nagao
Proceedings of the Fourth International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality 頁: 739-745 2016年11月
-
ゲーミフィケーションを利用した研究活動支援システムの提案
大平茂輝, 杉浦さや, 長尾確
教育システム情報学会研究報告 30 巻 ( 6 ) 頁: 57 - 62 2016年3月
-
Proposed Framework for Gamifying Research Activities 査読有り
Shigeki Ohira, Saya Sugiura and Katashi Nagao
Proceedings of the 3rd International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality 頁: 245-250 2015年10月
-
Assessing motivation and capacity to argue in a gamified seminar setting 査読有り
Shigeki Ohira, Kousuke Kawanishi, Katashi Nagao
Proceedings of the Second International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality 頁: 197-204 2014年10月
-
ゲーミフィケーションを導入したゼミ環境におけるモチベーションと議論能力の評価
大平茂輝, 川西康介, 長尾確
教育システム情報学会研究報告 28 巻 ( 6 ) 頁: 123 - 130 2014年3月
-
英語教育における課題遂行型の間接学習支援システム
大平茂輝, 長尾確, 後藤明史, 外池俊幸
教育システム情報学会研究報告 27 巻 ( 6 ) 頁: 163 - 166 2013年3月
-
映像と論文へのアノテーションに基づく論文読解支援システム 査読有り
石戸谷顕太朗, 山本圭介, 大平茂輝, 長尾確
映像情報メディア学会誌 66 巻 ( 11 ) 頁: J461-J470 2012年11月
-
継続的ミーティング支援システム 査読有り
石戸谷顕太朗, 大平茂輝, 長尾確
情報処理学会論文誌 53 巻 ( 8 ) 頁: 2044-2048 2012年8月
-
ゼミコンテンツの再利用に基づく研究活動支援 査読有り
土田貴裕, 大平茂輝, 長尾確
情報処理学会論文誌 51 巻 ( 6 ) 頁: 1357-1370 2010年6月
-
対面式会議コンテンツの作成と議論中におけるメタデータの可視化 査読有り
土田貴裕, 大平茂輝, 長尾確
情報処理学会論文誌 51 巻 ( 2 ) 頁: 404-416 2010年2月
-
オンラインビデオアノテーションの現状と課題 査読有り
長尾確, 大平茂輝, 山本大介
映像情報メディア学会誌 64 巻 ( 2 ) 頁: 173-178 2010年2月
-
Video Scene Annotation Based on Web Social Activities 査読有り
Daisuke Yamamoto, Tomoki Masuda, Shigeki Ohira and Katashi Nagao
IEEE Multimedia 15 巻 ( 3 ) 頁: 22-32 2008年7月
-
Video Scene Retrieval Using Online Video Annotation 査読有り
Tomoki Masuda, Daisuke Yamamoto, Shigeki Ohira and Katashi Nagao
Lecture Notes on Artificial Intelligence, Springer-Verlag 頁: 54-62 2008年2月
-
映像を話題としたコミュニティ活動支援に基づくアノテーションシステム 査読有り
山本大介, 増田智樹, 大平茂輝, 長尾確
情報処理学会論文誌 48 巻 ( 12 ) 頁: 3624-3636 2007年12月